​Rodbehandling

​Tandlægerne i Skibby udfører rodbehandlinger efter de bedste behandlingsmetoder

En rodbehandling er nødvendig, når et kariesangreb går helt ind til nerven i tanden. Det er også nødvendigt, hvis nerven som følge af en tandskade er blotlagt eller død.

Rodbehandlingen fjerner den smerte, som du vil mærke, hvis nerven er blottet eller angrebet af karies. Hvis nerven er død, mærker du ikke smerter, men tanden skal rodbehandles, da der ellers vil opstå rodbetændelse, som kan medføre smerter og tandbylder.

Ved en rodbehandling bliver det døde væv i tandens indre erstattet med et kunstigt materiale. Tanden bliver siddende, men det kan være nødvendigt at styrke den med en krone eller en facade.

Rodbehandlingen bliver foretaget under lokalbedøvelse, så du er sikker på en smertefri behandling.

Her på klinikken udfører vi også tandpleje, paradentose, kroner og broer, implantater, tandoperationer og tandblegning.

Profil

"Tandlægerne i Skibby" er en tandklinik, der består af dygtige og erfarne tandlæger og tandplejere, der udfører alle former for tandbehandling.

Vi ved at vi altid kan forbedre os i vores daglige arbejde, og deltager derfor ofte på kurser og konferencer for at hente ny kundskab.

Vi lægger vægt på grundig og smertefri tandbehandling. Derfor sker undersøgelse og behandling i et roligt tempo med god dialog. Det er med til at skabe ro og tryghed omkring dit tandlægebesøg.

Kontakt os for en aftale om tandeftersyn eller læs mere her på siden om vores tilbud på tandlægebehandling.

Forsinkelse:​

Følg os på facebook